tiistai 15. huhtikuuta 2014

Parvekkeella

Tänään menen hakemaan lisää kirjoja kirjallista lopputyötäni varten. Yksi niistä on Claes Anderssonin tieteellisempi Hulluudestamme ja hulluudestanne. Luulen, että keksin eilen miten saan nivottuta taiteellisen ohjaustyöni ja kirjallisen osion yhteen.

Olin ihan innoissani lopputyön aloittamisesta mutta sitten kun sen oikeasti aloittaa, ei aiheen keksiminen olekaan niin helppoa. Mikä mua oikeasti kiinnostaa? Onko mulla joku oma aihe?

Onneksi on tullut hankittua monia teatterialan kirjoja silloin, kun on sattunut olemaan rahaa. Nyt mulla on aika hyvä käsikirjasto parvekelukemiseksi. Yksi niistä on Paula Salmisen ja Elina Snickerin Dramaturgisia työkaluja. Uskon, että lukemalla paljon ja tekemällä omaa ohjausta se aihe vaan pompsahtaa sieltä jostain. Ehkä se jo eilen vähän pompsahtikin.

Toukokuussa alkaa lavastamisen kurssi ja täyspäivänen opiskelu ja sitten loppukuusta on ekat treenit lopputyön osalta. Nyt huhtikuussa on siis hyvin aikaa miettiä sellaisia mitä ei muuten ehdi. Tavoitteena olisi että ohjaus olisi syyskuussa siinä kunnossa että senkun vaan vähän viilaa. Koska sitten kun koulu jatkuu, mitään muuta ei paljoa ehdi.

Oon miettinyt tota omaa aihetta ja aiheettomuutta taitellisessa tekemisessä enemmänkin. SE aihe riivaa mua! Ihan varmasti palaan tähän vielä.

Kuten näkyy, parveke on vielä kaameessa kuosissa. Aurinkoa on kyllä piisannut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti