keskiviikko 20. toukokuuta 2015

Kevät



Så jag tog jätte lätt den här danskursen, orkade inte alls bry mig om, om jag kunde koreografier perfekt eller inte

När jag skriver det här, bryr jag mig inte alls om det, kan jag skriva svenska eller inte


Förstås var det några svårare stunder

förstås ju mera jag lär, desto lättare det är att vara 

kanske har jag lite lärt också att ta det lugnt 

demo gick bra, vi alla gjorde lämpligt och likadant misstag



Mietittiin kaksi ruumiinosaa, jotka on itselle jotenkin outoja tai vieraita ja tehtiin niistä koreografia viidessä minuutissa

sitten näytettiin koreografia

tuunattiin koreografiaa kahdeksan minuuttia, näytettiin se taas ja opetettiin toiselle (circa 7,5 min.)

käveltiin tilassa ja heitettiin toisillemme keppejä

kuljettiin eri tavoin salin läpi ja yritettiin olla mahdollisimman ”ei oma itsensä” (en jätte rolig övning!)



Förstås var det några svårare stunder

man behöver bara fokusera till ärende mera


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti